Ik zie, ik zie wat jij niet ziet

En de kleur is… geel.

LaagstePrijsGarantie

Voor ál uw boodschappen

Niet tevreden, geld terug

MEER DAN 100% KLANTTEVREDENHEID

DAAR GAAN WE VOOR

Zomaar wat reclame-uitingen van de grote gele supermarkt.

Boodschappen doen in een recent verbouwde supermarkt is op zich prima te doen. Tot aan het moment dat je iets niet kunt vinden. Gelukkig lopen er steevast jongens en meisjes rond die druk zijn met vakken vullen. Jongelui die amper de basisschool-af-leeftijd hebben bereikt. Een geluk, die zijn vaak nog wel in voor een spelletje. Denk ik.

Ik zie het niet

Afgelopen week was ik op zoek naar bleekmiddel in een gele pot. Het hele huishoudmiddellengangpad afgezocht. Niets. Andy, Ajax, Glassex, Pledge, HG, Dettol, Dreft, alles flitst voorbij. Groen, rood, rose, paars en aquablauw. Alles behalve de gele Glorix. Het zou naar mijn idee toch echt hier moeten staan. Nog een keer van boven naar beneden. Ik zie het niet.

Je weet wel, bleekmiddel

In het voorbij gaan schiet ik zo’n broekie aan en vraag hem of hij de gele Glorix ziet staan? “Je weet wel, bleekmiddel”, zeg ik nog voor de duidelijkheid. Onbeholpen huppelt hij van het ene been op het andere. En net als ik scant ook hij een aantal schappen van boven naar beneden en van links naar rechts.

“Nee, ik zie het niet”, zijn stoïcijnse antwoord en hij draait zich om, om weer een vak te vullen. Overduidelijk geen zin in een spelletje. “Oh, nou bedankt dan”, mijn verbouwereerde reactie. Hallo Jumbo! En nu?

Misschien is de doe-en-denk-richting-klant-cursus het overwegen waard. Dan verwijst hij mij op z’n minst door naar zijn blauwe collega’s, iets verderop over de brug links. Of is de Jumbo-bezorgt-ook-thuis een optie? Maar valt de gele Glorix dan wel in de categorie geen-bestelkosten-producten?

Daar gaan we voor!

1 Comments

  1. Erger me ook mateloos aan dat ge-je-en-ge-jou! Onlangs nog meegemaakt bij de Jumbo. “Moet je de kassabon?” Vroeg toen heel nadrukkelijk aan de caissière: “Weet u wat er achter op uw T-shirt staat ?” Ze keek me schaapachtig aan en schudde vervolgens nee. Gaf haar de tip om dat aan haar ouders, collega’s of bedrijfsleider te vragen. Er stond nl. “Wíj helpen u graag” 😂

    Kees Groot Kormelink

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie